سیستمهای رندرفارم

یکی از مشکلات و گرفتاریهای بزرگ طراحان و رندرمن های دنیا، مواجه شدن با زمان رندرینگ و پردازش تصاویر است.در میان تعداد بسیار زیاد نرم افزارها و موتور های رندرینگ در دنیا، به جرات میتوان گفت که همگی آنها با یک سد بزرگ به نام زمان روبرو هستند.

این شرکت  تلاش میکند تا با ارائه راهکارهای سخت افزاری و آموزشی این سد را از میان بردارد .

هر چه کیفیت Render خروجی بالاتر و به واقعیت نزدیک تر باشد، زمان لازم برای دریافت فایل نهایی بالاتر رفته به گونه ای که در برخی از فایلها این زمان به چندین روز خواهد رسید.افزایش زمان رندرینگ با استفاده از توابع و الگوریتمهای انحصاری این نرم افزارها بشدت بالا خواهد رفت. این مسئله به عنوان یکی از دغدغه های اصلی کاربران این مورتوهای رندرینگ (Render Engine) می باشد که با توجه به نبود سیستم های مناسب پردازش سه بعدی و رندرینگ، گاهی کیفیت فدای سرعت شده و با کاهش کیفیت، به ناچار زمان طولانی رندرینگ را کاهش می دهند .

در برخی از موارد نیز، متاسفانه هرچقدر کیفیت خروجی را پایین بیاورید باز هم نمی توانید عملیات Render را به پایان برسانید و با Crash کردن سیستم مواجه خواهید شد. استفاده از توابع رندرینگ متنوع و پردازش نور و روشنایی مانند Vray Frame Buffer, Global illuminatios (GI) , AntiAliasing , Indirect illumination,Brute force, irradiance    map, Global phon mapping , ligh cache , caustics, DMC sampler   به همراه تنظیمات صحنه و حجم مدلهای موجود، تعداد نورهای درون صحنه و ... همگی باعث افزایش زمان رندرینگ به طرز چشم گیری خواهند شد .

کارشناسان این شرکت با توجه به آزمایش های انجام شده بروی قطعات و بهره گیری از قوانین و آموخته های خود، سریعترین و مقرون به صرفه ترین سیستم های مورد نیاز نرم افزار رندرینگ را تهیه کرده اند. این سیستم ها بر اساس نوع کاربری آنها به دسته های زیر تقسیم خواهند شد .

سیستم های مخصوص رندرینگ تک فریم و انیمیشن های کوچک ویژه معماران و طراحان دکوراسیون داخلی و خارجی ، مدلسازان، شبیه سازان رایانه ای و پردازش تصویر :

این دسته از سیستم ها برای آن دسته از مهندسان معمار و طراحی تهیه شده است که نیاز به رندر (Render) های تک فریم داشته و سرعت تست رندر (Render) آنها می بایست بالا باشد. این دسته از سیستم ها دارای شرایط خاصی می باشد که تکرار عملیات رندر (Render) و تصحیح را بسیار آسان و سریع نموده تا بهترین نتیجه بدست آید .


سیستم های حرفه ای رندرینگ و شبیه سازی :

این دسته از سیستم ها انحصارا برای آندسته از مهندسان و طراحانی آماده شده است که فقط تمرکز خود را بروی رندر پروژه های حجیم قرار داده اند و از پارامترهای Global Illuminations, Caustics , Ray Casting, Radiosity, Ray Tracing و یا Scan-Line   Rendering   با کیفیت تصویری بالا بهره خواهند برد .


سیستم های مخصوص برای ساخت انیمیشن، جلوه های ویژه و فیلم :

این دسته از سیستم های برای آندسته از عزیزانی تهیه شده است که علاوه بر فعالیت های سیستم های حرفه ای رندرینگ و شبیه سازی، تهیه تصاویر متحرک ( انیمیشن ) در مد کارتون و یا واقعی (Real) را در برنامه کاری خود قرار داده اند. این دسته از از سیستم های شامل WorkStation   ها و   Render Node ها و Render Server ها می باشد .


سیستم های مخصوص انیمیشن و رندر (Render) برای شرکت ها و سازمان ها :

راه کار شرکت آپسیس برای آندسته از شرکت ها که دارای پرسنل متعدد بوده و نیاز به سیستم های بیشتری برای رندرینگ و کار با مدلهای سه بعدی سنگین دارند و همچنین قیمت مناسب سیستم ها در اولیت خرید آنها می باشد استفاده از سیستم های Client / Server Rendering   بر پایه Node و XPD   می باشد .

سیستم های پردازش گرافیکی GPGPU & GPU Computing

راه کار آپسیس برای پردازش های موازی بر اساس پردازنده گرافیکی یا همان GPU Computing   و یا پردازش های موازی در زمینه شبیه سازی و محاسبات که به آن GPGPU یا  General-purpose computing on graphics processing units   استفاده از سیستم های پردازش GPU   این شرکت می باشد .

سیستم های فوق سریع Render Farm :

پيشرفت توان پردازش رايانه‌ها کمک‌هاي بزرگي در راستاي تحقق تصورات و خلاقيت‌هاي بصري داشته، اما بال پرواز خيال انسان هميشه گامي جلوتر از توان معمول رايانه‌هاطلب کرده است. يکي از چالش‌هاي اصلي استوديوهاي مختلف پويانمايي و جلوه‌هاي ويژه فراهم آوردن توان پردازش كافي براي نياز رو به رشد هنرمندان اين عرصه بوده و مي‌باشد. راه‌حل اين مشکل، تقسيم کار بين چندين رايانه و انجام پردازش به صورت همزمان و موازيست. به عنوان مثال، در مجموعه سه‌گانة «ارباب حلقه‌ها» 3200 پردازنده به صورت موازي به مدت بيش از 6 سال به کار گرفته شد تا ساخت اين فيلم امکان‌پذير شود .

در استوديوهاي پويانمايي ايران نيز حرکت به سمت توليدات سه‌بعدي با کيفيت بالاتر و حجم بيشتر مشاهده مي‌شود، اما محدوديت توان پردازش در استوديوها هنرمندان را با مشکل روبرو کرده است، زيرا استفاده از مدل‌هايي با جزييات بيشتر، پديد آوردن صحنه‌هاي غني با عناصر زياد و يا استفاده از فناوري هاي نورپردازي واقع‌گرايانه زمان رندر را به شدت افزايش مي‌دهد.

  با توجه به اينکه براي توليد هر ثانيه انيميشن لازم است 25 فريم رندر شود، براي تهية هر دقيقه انيميشن بايد 1500 فريم رندر شود. اگر زمان ميانگين رندر يک فريم را 5 دقيقه در نظر بگيريم، بالغ بر 7500 دقيقه يا به عبارتي 5 روز زمان پردازش لازم است. حال اگر پردازش اين انيميشن به يک رندر فارم با 10 گره پردازشگر واگذار شود، کل عمليات رندر ظرف 12 ساعت يا نيمي از روز انجام خواهد شد . انجام عمليات رندر روي رندر فارم مزاياي متعددي دارد كه از آن جمله مي‌توان به موارد زير اشاره نمود :


كاهش زمان رندر پويانمايي‌ها و در نتيجه امكان توليد حجم بيشتري از پويانمايي
بيكار بودن رايانة انيماتور در زمان رندر و امكان استفاده از آن و در نتيجه دستيابي به بهره‌وري بالاتر


كوتاه شدن زمان چرخة «رندر - تصحيح - رندر» و در نتيجه امكان انجام تصحيحات بيشتر در زمان مشابه براي دستيابي به كيفيت بالاتر


رندر فارم علاوه بر امکانات فوق، بستري با استانداردهاي بالاي IT فراهم مي‌کند، اين بستر شامل شبکه پر سرعت و منبع ذخيره‌سازي مرکزي امن و سريع است. اين امکان براي استوديوهاي کوچک قابلیت استفاده ازمواردی مشابه امکانات IT يک استوديوي بزرگ را با دردسر بسيار کمتر فراهم مي‌کند. به عنوان مثال وجود منبع ذخيره‌سازي مرکزي در استوديوها، دسترسي به فايل‌ها را بسيار آسان نموده، از مشکلات ناشي از متفرق بودن فايل‌ها و منابع ديگر جلوگيري مي‌کند .

شما می توانید بر کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت در تماس باشید .